Sociale medier
Langt de fleste virksomheder har i dag en profil på sociale medier. Dette er også et meget vigtigt sted at være til stede, da det giver ens virksomhed en masse opmærksomhed. Facebook og Instagram er to af de vigtigste sociale medier at være til stede på.
På Facebook og Instagram kan man som virksomhed oprette en Business-profil. Da begge sociale medier er ejet af Facebook, kan man slå opslag op samtidigt på begge profiler, når man bruger sin Facebook Business-konto. Dette kan være tidsbesparende, men dog kan det være en fordel at lave specifikke opslag til enten Facebook eller Instagram.
Hvordan skal man så bruge Facebook og Instagram til sin markedsføring? Der er mange forskellige strategier til at lave de mest optimale opslag, men som tommelfingerregel kan man sige, at man skal lave opslag med værdifuldt indhold så hyppigt som muligt. Det vil sige, at det skal være indhold, som giver værdi for ens potentielle kunder. Mængden af indhold er afhængig af din virksomhed og dine ressourcer, men det kan f.eks. være et par opslag om ugen.
Nyhedsbrev
Nyhedsbrevet er en anden vigtig kanal til markedsføring. E-mailmarketing kaldes denne marketingsform også, og her er det vigtigt, at du får indsamlet så mange mailadresser som muligt til markedsføringen – dette kan f.eks. ske gennem konkurrencer på din hjemmeside, via sociale medier eller på en stand til et arrangement. Ligesom opslag på sociale medier er det også vigtigt, at nyhedsbrevet leverer værdifuldt indhold til modtagerne.
SEO-optimeret hjemmeside
Det er vigtigt at have en flot, indbydende og brugervenlig hjemmeside. Denne kan med fordel udarbejdes af professionelle. Hjemmesiden skal desuden være SEO-optimeret, så den kan findes ud fra folks Google-søgninger og få en så høj placering som muligt på relevante søgeord. Desuden er det også vigtigt, at man får en Google Business-konto, så man kan finde din virksomhed og hjemmeside på bl.a. Google Maps.
Bliv en del af en handelsforening
Det er også en god idé at blive en del af en lokal handelsforening. Her kan man nemlig markedsføre sin virksomhed – som f.eks. massør – på en fælles Facebook-side eller hjemmeside for handelsforeningen, og man kan deltage i lokale arrangementer i byen som Open By Night. Dermed kan man også vise sin tilstedeværelse for byens borgere.
Sponsorgaver, flyers og tøj med logo
Andre muligheder for markedsføring kan være små sponsorgaver til den lokale håndbold- eller rideklub, flyers med rabatter (som man kan uddele i områdets postkasser) eller tøj/merchandise med ens logo (kuglepenne, nøgleringe, drikkedunke osv.).
Generelt set er der mange muligheder for at markedsføre ens virksomhed. Det vigtige er, at man gør det bredt, og at man husker, at der er gode muligheder for markedsføring både digitalt og i den fysiske verden – og at de ofte supplerer hinanden godt.
En god start kunne være, at dele at du samarbejder med CUBEcare enten på din Facebook eller Instagram konto